Placeholder image
Placeholder image

Het Belang van Limburg

Interview met Peter Vandebroek

Zaterdag 9 maart 2019

Placeholder image

Als een trainer zo laat op het seizoen bedankt wordt voor bewezen diensten, is dat meestal omdat de ploeg in kwestie op een degradatieplaats is verzeild geraakt en het bestuur rekent op een schokeffect om de meubels nog te redden. Bij Heusden-Zolder is de situatie op zijn zachtst gezegd toch enigszins anders. Zes speeldagen voor het einde staat KVV los op kop met elf punten voorsprong op de nummer twee. Toch besloot de club om een einde te maken aan de samenwerking met Niels Vanpol. Na nul op zes zit men trouwens in een dipje.

Kris THEEUWEN

“De zoon van mijn schoonzus stuurde me op een zondagavond een bericht: wat hoor ik, ben jij trainer geworden van Berkenbos? Maar op dat moment wist ik zelf nog van niets. Pas later op de avond kreeg ik telefoon van de secretaris met de vraag of ik beschikbaar was”, vertelt Peter Vandebroek, die de zaak overneemt van Niels Vanpol.

Vlees in de kuip

Lang moest hij niet twijfelen, want Vandebroek zat dit seizoen zonder ploeg en het kriebelde alweer een hele tijd. “Natuurlijk is het een raar gevoel. Een leider die op zoek gaat naar een nieuwe trainer zes wedstrijden voor het einde. Maar blijkbaar zat de mot er wat in. In mijn eerste week als trainer heb ik vooral veel gepraat met zowel de spelers, de trainersstaf en het bestuur. Ik ken enkele spelers. Ik weet dus ongeveer welk vlees ik in de kuip heb. Het is ook niet de bedoeling om alles om te gooien. Als je eerste staat met zo’n voorsprong, wil dat toch zeggen dat je goed bezig bent. Het is mijn hoofddoel om de spelers weer met volle goesting en plezier op het veld te krijgen. Dat ontbrak de laatste weken naar het schijnt”, weet de vijftigjarige, die er na drie seizoenen Paal een jaartje tussenuit was.

Natuurlijk staat het snel veroveren van de titel op de eerste plaats. Vandebroek ziet zondag tegen Meldert al meteen een goede gelegenheid. “Ten eerste kregen we tegen Meldert 4-0 om de oren in de heenmatch”, vertelt hij. “Ik zal de spelers dan ook niet te fel moeten motiveren om hiervoor revanche te nemen. Ten tweede wil ik na die nul op zes zeker een reactie zien van de spelers”, aldus een gemotiveerde coach.

Gevraagd naar zijn kennis van de komende tegenstanders is Vandebroek gerust: “Ik ken de Lummense ploegen vrij goed en als ik nog iets wil weten, kom ik daar wel achter. We geraken er wel uit”, lacht hij.

Onze Partners

©KVV Heusden-Zolder 2016 - Webdesign by Roger Put
Free hit counters